Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op mijn Yamaha keyboard zit een USB to HOST poort. Wat kan ik hiermee en waar koop ik hier een kabel voor?

Op mijn Yamaha NP-v80 piaggero keyboard zit een USB to HOST poort.
1) Wat kan ik hiermee?
2) In welke Nederlandse webshop kan ik hiervoor een kabel kopen? Ik kan er geen vinden namelijk.

Toegevoegd na 3 minuten:
3) Kan ik dit keyboard aan de computer verbinden en gebruiken als midikeyboard voor bijvoorbeeld het programma Finale?

Dit is een foto van de achterkant van het keyboard: http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/NP-V80_rear_close_up-d1e76bb0669806d41546ae49cafa8fad.jpg

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
6.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je hebt zelf al de juiste conclusie getrokken! Met een USB interfacekabel kan je de door jou gespeelde muziek via Finale door de computer laten uitvoeren. Te koop bij winkels met elektronische muziekinstrumenten.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aansluiting op de keyboard is een z.g. USB-B aansluiting.
(Op de computer is vaak USB-A te vinden.)
USB A-B kabel (zoals op het plaatje) zijn bijna overal (Dus niet alleen in muziek zaken) te koop.
Ook vaak gebruikt bij printers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nog even een voorbeeld van webshop.
http://www.wehkamp.nl/computer-telecom/printers-cartridges/printers-cartridges/belkin-usb-2-0-usb-printerkabel/C31_6F5_6F5_855845/
(Om vraag verder te beantwoorden.)
1. Verbinding maken met de computer
2. zie bron
3. Ja dat kan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je een usb a naar usb b 2.0 kabel koopt kan je hem aan je computer koppelen maar ik weet niet of je hem als midi keyboard kan gebruiken
dat hangt af van de software die je gebruikt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding