Kun je piano spelen (met pedaal) met hakken aan?

Kan je het pedaal van je piano nog goed indrukken als je hakken draagt? En is dit slecht voor je houding?
Of is het gewoon beter platte schoenen te dragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

Het ligt eraan hoe hoog je hakken zijn. En als de piano op wieltjes staat, dan zit het pedaal ook hoger waardoor je voet wel in een ongemakkelijke hoek komt te staan. Ik vind dat persoonlijk niet erg prettig.

Daarnaast kan het putjes in de vloer geven, wij hadden vroeger thuis een houten vloer en daarin kon je precies zien waar ik mijn voet altijd had staan bij het pianospelen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit zou kunnen. Maar is niet de beste methode. De beste methode is om met klompen de piano te spelen. Maar of je met hakken een piano de pedaal kan indrukken dit kan wel. En dit is ook niet slecht voor je houding. Maar het is beter platte schoenen te dragen

Toegevoegd na 40 seconden:
Dat van klompen was een typ foutje.... moest voor andere woord zijn sorry...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het rechter pedaal van de piano wordt zo afgesteld dat je
feeling hebt met de vloer. Een iets verhoogde hak is geen
probleem, maar als je met te "hoge" hakken het pedaal
bedient werkt het niet. Je bedient het pedaal met je bal
van je voet, dus het voorstuk van je voet moet omhoog,
dit is met hakken onmogelijk.