hoe weet ik of ik goed kan zingen?

Iedereen zegt tegen mij dat ik goed kan zingen, maar ik weet niet of dit echt waar is. ik wil mezelf niet op youtube zetten want dan sta ik volgensmij enorm voor aap:P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
5.1K

Antwoorden (7)

je kunt bijvoorbeeld eerst in veilige omgeving doen.
Vraag wat familie en vrienden ervan vinden.
Zing een stukje voor ze.
Of meld jezelf aan voor een talentenjacht, bijvoorbeeld TvoH... dat begint vanaf oktober weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HeerVoldemort
12 jaar geleden
TvoH is dus echt iets om je eigen voor lul te zetten ;-) Tenzij je echt kan zingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij TvoH moet je voorrondes doen door een filmpje van jezelf op youtube te zetten, dus..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt het altijd proberen.
En daarom had ik eerder ook geschreven dat je het eerst ook bij mensen moet proberen waar je je prettig en vertrouwd bij voelt, dus meestal is dat bij vrienden en/of familieleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind tvoh een beetje hoog gegrepen. Misschien kun je best wel zingen maar ben je niet genoeg voor tvoh. Ik zou bij regionale talentenjachten beginnen of boek eens een cursusje bij een zangleraar.
Je kunt een opname maken en op youtube als verborgen zetten.
Dat linkje kun dan hier op GV posten en dan kunnen wij als jury je beoordelen.
Het voordeel is dat GV maar een beperkt aantal viewers heeft maar wel zeer kritisch en dus betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Kritisch en dus betrouwbaar? Die logica volg ik even niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bami, dank voor de kritiek.
Aan allen: schrap het woordje "dus"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar als je de link op GV plaatst, is ie toch wel een beetje openbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, pokemon heeft gelijk, want GV is verder niet afgesloten...Ook niet GV'ers kunnen de link dan gewoon zien...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan allen: schrap de woordjes "dus betrouwbaar"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag hier geen producten promoten, of het nou voor jezelf is, of voor iets anders... dus.. lees de richtlijnen eens voordat je een dergelijk antwoord geeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe bedoel je? Mag hij/zij Goeievraag niet promoten? dat doen wij allemaal
Neem jezelf op met een voice recorder en luister dan zelf. Misschien heb je er wel een op je telefoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan toch ook alleen je stem opnemen. Dus een filmpje of geluidsopname maken, en dan op youtube zetten! Aan de reacties eronder, de meeste dan. Weet je wel of je goed kan zingen ;)

gl & hf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede tip inderdaad!
Ga naar de muziekschool en neem wat zanglessen. Dan weet je in een echt veilige omgeving wat je kan en niet kan. Op You Tube, staat vrijwel iedereen voor aap, en ook bij die talentenjachten op tv, ik vind het tenenkrommend.
Veel mensen vinden het al mooi als je de wijs kunt houden, en roepen dan dat je goed kunt zingen.
Een paar zanglesjes en je weet of je aanleg hebt.
En waar je aanleg voor hebt: pop, disco, klassiek, musical, liedkunst, het vraagt allemaal om een andere techniek.

Je kunt ook bij een goed koor gaan, waar je een stemtest moet ondergaan. Dan weet je ook al snel hoe het zit.
Bij kamerkoren moet dat meestal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke plus Ineke!
Je stem en muzikaliteit laten testen bij een kundig iemand
en laat niet de mening afhangen van familie of vrienden,
kom je vaak bedrogen uit !! wat betreft een goed advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn maar weinig mensen die complimenten krijgen over hun zangtalent. Als jij dus complimentjes krijgt zal ik er zeer zeker trots op zijn. Mocht je zelf twijfelen kun je misschien bij een muziekschool navragen waar je eventueel zanglessen kunt nemen om iets met je stem te doen. Misschien kunnen hun je uitleggen waar je kunt zijn voor zanglessen. Je kan een keer kennis maken met een zangleraar die jou eventueel bij de kennismaking wil testen. Dan weet je het meteen en natuurlijk is het altijd fijn als je hier nog meer leert op een goede manier met je stem om te gaan en met noten leert werken.

Je zou je ook in kunnen laten schrijven bij een talentenjacht die niet op televisie is. Daar kan een jury je beoordelen. Maar ja, dit is ook in het openbaar. Helaas zal iedere zanger deze onzekerheid tegengekomen zijn op het begin van hun carriere. Niemand zal ongekwetst zich kunnen ontwikkelen tot een talent. Als je werkelijk iets met je stem wilt doen (wat ik begrijp bij je uitleg) dan zul je sterk moeten worden en leren tegen kritiek te kunnen. Echter kunnen alleen mensen die er verstand van hebben jou beoordelen, en dat kunnen ze alleen als jij toch voor hun kunt zingen. Begin gewoon eens iedere dag een liedje voor je ouders te zingen, dan voor de rest van je familie in huis, misschien een keer voor een familiefeestje en voor kennissen misschien. Breidt je publiek steeds meer uit, zo leer je over je podiumvrees komen en dat vergemakkelijkt je houding tegenover een jury en/of medeleerlingen op een muziekschool.