hoe train ik het beste mn vingers voor een degelijk goede vingerzetting....en rustige pols??

Toegevoegd na 11 uur:
het gaat om piano

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
niko
12 jaar geleden
kogelstoten?boogschieten?gitaar spelen.?moeilijk om een Goeie Vraag goed te stellen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
piano spelen veronderstel ik?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je daar nu niet van die mensen voor... hoe heten ze ook alweer.....uhhh pianoleraren ofzo????

Het beste antwoord

Ikzelf speel al ruim 10 jaar piano. Als kind leerde ik een goede vingerzetting aan te nemen door speciale oefeningen te maken voor mezelf.
Als je je duim het cijfer 1 geeft en je pink het cijfer 5, kun je door de cijfers 1 t/m 5 door elkaar te zetten een goede vingerzetting aanleren, bijvoorbeeld

1-5-2-4-3 etc etc.

ALs je dit vaak genoeg leert neem je vanzelf de juiste houding aan en krijg je een rustige pols.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

een rustige pols: een muntje op de rug van je hand leggen. Het mag er niet van vallen. Een juiste vingerzetting kiezen: door ervaring, er bestaan wel een aantal regels, misschien eens vragen aan een pianoleraar. Je vingers trainen: toonladders spelen! Naar boven en naar beneden (op de juiste manier)