is er een andere tekst gemaakt op de songtekst surfin in USA van de beach boys, en waar kan ik die vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Het is andersom. Er was eerst een andere song, en de melodie daarvan heeft Brian Wilson gebruikt om de tekst van "Surfin' USA" op te zingen. De originele titel van de muziek is "Sweet little sixteen", en het is van Chuck Berry.
De songtekst vind je o.a. hier: http://www.songteksten.nl/songteksten/8568/chuck-berry/sweet-little-sixteen.htm
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies.
Op de Engelse wikipedia staat wat informatie en ik zou niet weten wat waar is, omdat ik het zelf niet uit die tijd ken.
Ze hadden wel interesse voor "zwarte muziek" en dat was voor die tijd wel bijzonder. Het was wel een belangrijke inspiratiebron voor ze. Ze wilden vernieuwend bezig zijn.
Bij de informatie over het nummer staat wel dat er 2 verschillende versies zijn die allebei op een CD zijn verschenen.

Ik vind het wel verwarrend, maar ik heb er eentje in een aflevering van The Flintstones gevonden. http://www.imdb.com/title/tt0580233/
Verder staat er erg veel op youtube.

Toegevoegd na 14 minuten:
AANVULLING op antwoord van Amadea
Zie nu pas deze informatie op de pagina van wikipedia en daar staat het zelfs bij.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sweet_Little_Sixteen
En die is ook erg vaak gecoverd o.a. door The Beatles.
The Beach Boys zijn erg actief geweest op het gebied van filmmuziek maken. Heb het fragment van The Flinstones vervangen door een tekst van het origineel.