Moet je auteursrecht betalen als je muziek draait met now.in?

Moet ik auteursrecht betalen? Of betaald de eigenaar van now.in dit al?

(now.in is een radiobroadcasting systeem) de site: www.now.in

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Jij bent zelf verantwoordelijk voor hetgeen je naar buiten toe slingert. Hetzij in de ether, hetzij via internet. De site die je noemt, is voornamelijk een portal waarop stations zich kunnen aanmelden.

Daarom wordt er ook vaak een kleine bijdrage gevraagd wanneer je besluit om voor een reeds bestaande Internetradiozender te gaan draaien. Zo kan men met elkaar de SENA-licentie betalen.

Als je in je eentje draait, zul je bij de SENA een licentie hiervoor moeten aanvragen. Vervolgens moet je bijhouden wat je allemaal hebt gedraaid, hoe laat en wanneer en aan de hand daarvan krijg je een factuur. Is het bijhouden van je playlist dan veel werk? In de meeste gevallen niet. Het hangt van je programma af waarmee je draait. De meeste software kan rapportages uitdraaien om zo de boekhouding op orde te houden.

Dus, om antwoord te geven op je vraag; Ja, jij moet de auteursrechten gaan betalen.