Ik wil graag in een band/een band beginnen, hoe start ik?

Mensen vinden wordt geen probleem, maar waar ik mee zit zijn de instrumenten. Een akoestische gitaar of viool of trompet etc. kan je makkelijk ergens naar meenemen, maar ik speel piano en basgitaar en dat kan je niet zomaar ergens naartoe nemen. Ook een lokatie wordt een probleem, suggesties? Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. alleen basgitaar spelen
2. een digitale piano aanschaffen

Het beste antwoord

Wat veel mensen doen (en ik een paar jaar geleden ook), is of een ruimte huren en daar je piano één keer heen slepen en alle andere instrumenten en dat echt de vaste plek wordt waar je spullen staan (dit kan ook een garage zijn van een van de bandleden bijvoorbeeld). Je kunt ook, de wat duurdere optie, nog een tweede piano kopen. Als band ga je natuurlijk hopelijk ook optreden en dan zou je ook je piano en de andere wat zwaardere instrumenten moeten verslepen.

Er zijn genoeg oefenruimtes waar versterkers staan voor gitaar en bas. Oefenruimtes met piano's zijn wat lastiger te vinden, maar ze moeten er wel zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik had het zo gedaan:

1. Eerst bandleden zoeken (misschien vrienden).
2. Veel oefenen zodat je goed wordt.
3. Regel optredens met mensen als ze een buurtfeestje of gewoon een feestje geven.
4. Je bent beroemd.
5. Je hebt fans.