Dat is een "echt"kaartje, in tegenstelling tot een barcode/ e-ticket die je zelf moet uitprinten.
bamibal
12 jaar geleden
Hardcopy wil zeggen dat je het fysiek in handen kan hebben (dus niet virtueel). In dit geval; een papieren versie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de ov pas had je in de trein en bus een hardcopy kaartje waarop gestempeld werd of een gaatje in geprikt met de ov reispas heb je geen hardcopy reisticket meer dit is met de concerttickets hetzelfde nu tegenwoordig veel tickets uit de computer/printer komen.
Met vliegtickets is dat ook zo daar krijg als je online geboekt hebt per computer zelfs alleen maar een boekingsnummer.
Hardcopy tickets kunnen wel een verzamelaars waarde krijgen zoals bv een ticket van de Beatles in de Blokker.
Hardcopy-tickets zijn kaartjes die je vroeger bij een sigarenman of kiosk kocht voor bv voetbalwedstrijden.
Een hardcopykrant is bv de krant die in de bus valt en niet die uit de computer komt.