Is er een opleiding voor kunstfluiters?

Misschien dat jullie Geert Chatrou (Wereldkampioen Kunstfluiten) kennen. Zo niet, raad ik aan hem even op te zoeken op youtube o.i.d.
Mijn vraag is of er een opleiding of een andere vorm van lesgeving op het gebied van kunstfluiten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Het beste antwoord

Het is met kunstfluiten net zoals met buikspreken. Er is geen opleiding voor. (Je kunt overigens wel een cursus buikspreken volgen)

Bij kunstfluiten zal voornamelijk gelden dat je het van je talenten moet hebben. Maar als je per se kunstfluiter wilt worden, dan kun je natuurlijk prima muzieklessen volgen of zelfs een conservatoriumopleiding voor een ander instrument. Of je daarmee beter leert kunstfluiten is maar de vraag, maar algemene muzikale kennis, daar zal geen enkele kunstfluiter last van hebben, en kan zelfs in je voordeel werken, b.v. notenlezen, of repertoirekennis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, al was dit wel wat ik verwacht had. Ben zelf inmiddels 13 jaar klarinettist en het fluiten doe ik omdat het nu eenmaal heerlijk is om te doen ;-)

Andere antwoorden (1)

Gaat het over het fluiten op een fluit? Of het fluiten op je vingers of met je mond? Als je gelijk hebt en het hier echt om 'kunst' gaat. Zien ze je vast graag verschijnen op het Conservatorium de kunstacademie voor muziek.