Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik speel sinds kort akoestische gitaar. weet iemand liedjes om te spelen? (maakt niet uit hoe moeilijk) ik luister alle muziek

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Persoonlijk vind ik taylor swift geweldig! Je kan ook op http://www.ultimate-guitar.com/ eeb willekeurig liedje intypen wat je leuk vind, vaak hebben ze daar de accoorden van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bruno Mars liedjes zijn wel leuk om te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor akoestisch zijn nummers van bijvoorbeeld Heather Nova goed te spelen, bijna al haar liedjes zijn ook op internet te vinden in de vorm van gitaartablaturen (duurt heel even maar dan heb je zo door hoe je die kan lezen)
Reggae is ook een goede, bijvoorbeeld nummers van de Abyssinians, grote bekende Bob Marley, Bunny Wailer, Eek A Mouse etc. Dit werkte voor mij prima om goed ritme te leren houden omdat je voornamelijk de 'chock' gebruikt.
Veel gitaarplezier!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je alle muziek beluisterd, kan je ook proberen alle muziek te spelen.
Zo begon ik ook. Ik heb een brede smaak, van Les Paul & Mary Ford, The Carpenters, naar The Beatles en t/m AC/DC!
Alles wat me leuk in de oren klonk en klinkt of wat in mooi vind, moest ik kunnen spelen. Door de jaren heen weet je niet beter. Als een nummer in C staat weet je bijna zeker daar hoort een F en G bij.(met name in de Country, Rock n Roll muziek)
Bij E hoort een A en B.
3 akkoorden schema's ga je herkennen.
Dna kom je moeilijker werk tegen jazz en eventueel wat klassiek of zuid Amerikaanse muziek.
Daar zitten leuke akkoorden in.
Maar de beste tipo: Neem les.
Ik kan geen noot lezen, maar loop geregeld vast op theorie gebied. Als ik in een jazz orkest zou moeten spelen kan ik me redelijk redden met akkoorden schema's maar het precieze werk, dat snap ik niet.
Zonde, want anders was in veel verder ontwikkeld.
Een paar ven mijn begin nummers:
Nights in white satin - Moody Blues
Lola - Kinks
Guitar man - The Bread
Take it easy - Eagles
Nummers waar de acoustic goed te horen is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer eens te kijken op www.chordie.com
hier kun je op liedjes en artiesten selecteren
de liedjes worden zowel in accoorden als tab genoteerd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding