Wat is de definitie van een concept en hoe kun je zoiets uitwerken?

Grip krijgen op het woord "concept". Op zoek naar verschillende invalshoeken met betrekking tot concepten en hoe dat gerelateerd kan zijn aan artiesten. Zo hoop ik van een idee naar een concept naar een ontwerp te kunnen komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.1K

Antwoorden (2)

plan voor hoe je iets gaat maken

zie bron voor meerdere mogelijkheden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mooi voorbeeld van een geheel uit een concept getrokken band is: de Spice Girls.

idee: muziek maken met meiden(band)

concept: meidenband moet voor iedereen aanspreken

ontwerp: elke bandlid heeft haar eigen identiteit (Scary, Baby, Sporty, etc)

Toegevoegd na 2 uur:
Die meiden zijn niet geselecteerd op persoonlijke (zang/dans)kwaliteiten, maar puur of ze in het concept passen.