kan je muzieksmaak zomaar veranderen?

vroeger nouw ja vroeger ik denk iets van 6 maanden geleden luisterden ik bijna geen muziek en als ik dan muziek luisterde luisterde ik meestal de nieuwe liedjes dus de top 40, maar sinds kort luister ik alleen nog maar metal/death metal, dus ik vroeg me af kan je zomaar van muzieksmaak veranderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Het beste antwoord

Zeer waarschijnlijk heb jij de leeftijd van een puber. Die is nog aan het zoeken wat hij mooi en leuk vindt. Telkens iets proberen en als het niet bevalt op weer wat anders overstappen. Jij weet gewoon nog niet wat jouw muzieksmaak precies is. Wanneer je dat wel hebt gevonden zal dat niet zomaar meer veranderen.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Muziek is emotie, dus ja dat kan. Je hebt namelijk niet altijd dezelfde emotie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm nee hoor, dan zou alle metal boze muziek zijn, en ik wordt er echt niet boos van. Muziek is gewoon entertainment.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel hoor.....
Als het goed is ontwikkel je je hele leven lang en ontwikkelt je smaak vaak mee. Je krijgt ook belangstelling voor andere muziekstijlen . Als kind vond je Bassie en Ariaan of de Teletubbies misschien wel super coole muziek, maar dat is nu ws wel over. Zo is dat ook met je muzieksmaak nu. De metal/death kan weer overgaan in wat anders. Vrienden brengen je weer in aanraking met hun favoriete muziek en die kan jou ook weer aanspreken. Het ook mogelijk dat je altijd een zwak houdt voor bepaalde stijl muziek, maar daarnaast ook anders stijlen leuk vindt. Wie weet zit je over 25 jaar alleen nog maar klassieke concerten te beluisteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan zeker. Net zoals je iets eerst niet lekker vind en later toch graag eet. Je smaak verandert. De top veertig is sowieso voor iemand die echt van muziek houdt tegenwoordig een ergernis. Als tip raad ik je nog 2 bands aan. System of Down (en dan beginnen met het album Toxicity) en After Forever (daarvan het album Decipher)

Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mischien is Disturbed dan wel wat voor jou. (Probeer ´´get down with the sickness´´ eens)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
After Forever is geweldig!
Jammer genoeg bestaat de band niet meer.
Zangeres Floor Jansen heeft nu een nieuwe band:ReVamp.Ook goed( maar wel minder,vind ik) en ook anders.
Het album 'Mea Culpa' van After Forever is ook een aanrader.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, de hedendaagse top 40 is idd bagger.
Je muzieksmaak is zich aan het verruimen, je zult waarschijnlijk nog heel vaak ineens 'nieuwe' muziek ontdekken die allang bestond maar die voor jou nieuw is.
Ik weet nog dat ik toen ik een jaar of 13 was ineens in de ban raakte van allerlei muziek van voor mijn geboorte (ja! toen maakten ze ook al heel goede muziek! niet te vatten voor een puber! ;-)) en nog erger, dat er bijvoorbeeld een nieuwe single (jaja) uitkwam van een geweldige muzikant - die dan al 25 jaar bezig was, maar die _ik_ nog niet kende, geweldig, weer een tak in de muziek om helemaal uit te spitten.
Met een beetje mazzel blijf je je hele leven nieuwe dingen ontdekken - hoewel de muziek die nu zo'n impact op je heeft, altijd een beetje heilig blijft. Sterker, muziek die je nu echt verschrikkelijk vindt maar vaak horot, kan over 20 jaar ineens best aardig blijken, puur omdat die je aan nu doet terugdenken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt radicaal veranderen niet. Ik heb nog nooit gehoord dat een hardrock-fan opeens naar André Hazes of Marco Borsato ging luisteren of andersom. Maar je smaak past zich wel aan aan de veranderende muziek. Nieuwe bands ga je goed vinden, van oudere bands waar je naar luisterde kom je soms tot de ontdekking dat het toch niet het ware is. Dat had ik bv met Dire Straits. In het begin vond ik dat wel goed, maar het verveelde snel. Ik heb altijd naar van alles en nog wat geluisterd, behalve Ned. talig, want dat haat ik. Maar er zijn eigenlijk maar 3 bands die al 40 jaar als een rode draad door mijn persoonlijke muziekleven lopen, nl The Rolling Stones, Status Quo en AC/DC. De laatste iets korter, want zij bestaan nog geen 40 jaar. Natuurlijk zijn er nog vele andere zeer goede bands, maar dat is bij mij een soort komen en gaan. Als ik van een bepaalde band een paar nummers erg goed vind, noem ik mezelf er nog geen fan van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit onderzoek blijkt dat je muzieksmaak in je jeugdige leeftijd al bepalend is voor je muzieksmaak later. Maar als er dingen veranderen in je leven (in je jeugdleeftijd), het kan zijn dat iemand overlijd, je je juist heel goed voelt, etc. dat het dan een verandering kan brengen in je muzieksmaak. Als je somber bent luister je sombere muziek, als je blij bent luister je vrolijke muziek.
Zo kun je het zelf wel verder bedenken.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je muzieksmaak verandert zeker. Dit komt door je emoties, leeftijd en omstandigheden. Als je jonger bent hou je meer van agressieve muziek omdat je dan aan het zoeken bent naar wat je wilt en wil je vaak actie, avontuur, snelheid etc. Je bent nog dingen aan het ontdekken. Als je wat ouder bent luister je meer naar rustige muziek omdat je dan al veel levenservaring hebt opgedaan en niet meer hoeft te zoeken maar gewoon genieten. Dan luister je dus vaker naar muziek waar je meer van kunt genieten.