Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de handigste manier om je cd's op naam op te bergen?

Bij films is het makkelijk. Gewoon de eerste letter van een film. Bij the Next three days, pak ik dan de D.

Bij cd's vind ik het lastiger. Is het nou handiger de eerste letter te pakken of de achternaam.

Voorbeeld. Ilse de Lange (I of L)

Toegevoegd na 6 minuten:
Was een foutje de N natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij CD's zet je ze gewoon op de eerste letter van de naam van de artiest. Dat kan een achternaam zijn, een artiestennaam, een voornaam, of een bandnaam. Om dat allemaal weer op te splitsen is veel te lastig, dus pak gewoon altijd de eerste letter.

Ilse de Lange (artiestennaam Ilse DeLange) zet je dus gewoon op de I, Toontje Lager bij de T, Rolling Stones bij de R etcetera.

De logica achter het filen van (The) Next Three Days onder de D kan ik effe echter niet achterhalen - dat is op de eerste letter van het laatste woord, en dan zouden bovengenoemde CD's dus op de D, de L en de S gefiled moeten worden - om ze nooit meer terug te kunnen vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was een foutje van mij Marleen. Daar zit ook geen logica in. D was fout, moest N zijn. Inmiddels hersteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ lijkt me ook het meest bruikbaar..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, want op een geven moment kom je met sommige namen in de war : Is de niet voor niets genoemde Toontje Lager bijvoorbeeld een achternaam, dan is het de L, maar het is een band, dus moet het bij de T. Bij Rolling Stones ligt dat risico minder op de loer, maar waar file je dan Terence Trent Darby ? Bij de T of de D ? Met de eerste letter (waarbij het je eigen voorkeur is of je 'the' meetelt - dat doe ik juist liever niet) kan je nooit mis.
Amadea
12 jaar geleden
Grappig detail: ik heb vaak meegemaakt dat mensen kwamen vragen waar de lp's/cd's van de Stones stonden. Die zochten dus bij de S...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, dat kan natuurlijk.....als je de naam van een band niet goed weet, ga je het schip in ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord Marleen, sluit mijn vraag af en ik doe er mijn voordeel mee.

Andere antwoorden (3)

The Next Three Days onder de D? Logisch :S
En de artiest Ilse de Lange heet dus Ilse DeLange, aan elkaar. Ik zou daar wel voor de D gaan, van DeLange.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt dat was een foutje van mij. The Next three days onder de N natuurlijk. Ilse Delange.......De eerste letter van de familienaam dus.
CD's worden hier op Artiesten naam gefiled. Dus Ilse DeLange onder de I. De albums gaan ook op alfabet, dus als je 4 albums van dezelfde artiest hebt, dit geval Ilse DeLange, dan heb je 4x Ilse Delange albums naast elkaar met de eerste letter van de naam van het album op alfabetische volgorde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon op alphabet.
The Rolling Stones komt dus bij de T!
Een neef van me heeft alles op jaartal maar dat is wel lastig zoeken hoor!

Toegevoegd na 3 minuten:
(alfabet)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding