Wat is de handigste manier om je cd's op naam op te bergen?

Bij films is het makkelijk. Gewoon de eerste letter van een film. Bij the Next three days, pak ik dan de D.

Bij cd's vind ik het lastiger. Is het nou handiger de eerste letter te pakken of de achternaam.

Voorbeeld. Ilse de Lange (I of L)

Toegevoegd na 6 minuten:
Was een foutje de N natuurlijk.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bij CD's zet je ze gewoon op de eerste letter van de naam van de artiest. Dat kan een achternaam zijn, een artiestennaam, een voornaam, of een bandnaam. Om dat allemaal weer op te splitsen is veel te lastig, dus pak gewoon altijd de eerste letter. Ilse de Lange (artiestennaam Ilse DeLange) zet je dus gewoon op de I, Toontje Lager bij de T, Rolling Stones bij de R etcetera. De logica achter het filen van (The) Next Three Days onder de D kan ik effe echter niet achterhalen - dat is op de eerste letter van het laatste woord, en dan zouden bovengenoemde CD's dus op de D, de L en de S gefiled moeten worden - om ze nooit meer terug te kunnen vinden.

The Next Three Days onder de D? Logisch :S En de artiest Ilse de Lange heet dus Ilse DeLange, aan elkaar. Ik zou daar wel voor de D gaan, van DeLange.

CD's worden hier op Artiesten naam gefiled. Dus Ilse DeLange onder de I. De albums gaan ook op alfabet, dus als je 4 albums van dezelfde artiest hebt, dit geval Ilse DeLange, dan heb je 4x Ilse Delange albums naast elkaar met de eerste letter van de naam van het album op alfabetische volgorde.

Gewoon op alphabet. The Rolling Stones komt dus bij de T! Een neef van me heeft alles op jaartal maar dat is wel lastig zoeken hoor! Toegevoegd na 3 minuten: (alfabet)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100