Hoe kan ik een geluid dat 10x verhard is weer verzachten?

Ik heb een geluid opname van iemand gehad maar door de microfoon is dat geluid 10x zo hard te horen dan in het echt. Nu wil ik graag dat geluid met een computer weer verzachten.. Weet iemand hoe ik dit moet doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Antwoorden (2)

Met het gratis programma Audacity kun je het bestand bewerken en daarmee het volume op elk gewenst niveau zetten.
Na bewerking exporteer je het bestand zodat je een nieuwe zachtere versie hebt.
Als het origineel zó hard opgenomen is dat het vervormd is dan kun je er waarschijnlijk weinig aan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het geluid vervormd is, dan heb je wat geavanceerdere programma's nodig (bv gebaseerd op patroonherkenning). Hier Is een link naar een maker van dergelijke audio software :

http://www.prosoniq.com/about/