waar gaat het nummer overcome van live over?

en dan het nummer, niet de titel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
7.7K

Het beste antwoord

Het is poëzie dus het is een lastige vraag, want in poëzie is het nooit helder wat de bedoeling is, tenminste goede poëzie dan.

1ste vers; gaat over dat de ellende nog steeds heerst, maar we zijn wel vrij om te kiezen, maar niet genoeg vrij om te weten wat te doen, door het kasteel waarin we verdoofd zijn, en alles buiten dat kasteel is een ver van ons bedshow. Maar de poeist wens dat onze onwetendheid zal stoppen, want als het zo doorgaat, overkomt ons alleen iets wat wij niet wensen.

Dan in het refrein; Haalt de poeist aan, dat hij/zij al geschockt is, en heilig water in zijn longen heeft, betekend dat hij om een zegen heeft gevraagd, aan zijn meesters die de tuin van het kasteel voor verheldering zorgen, maar het is ook een leed wat hij draagt, want je kan namelijk stikken, als er water in je longen zit.

2de vers; Die vrouwen die hun haren van hun kop trekken wil zeggen dat zij radeloos zijn. Die meesters geven verheldering, die vrouwen zullen ook wel bezorgd zijn en angstig, en daardoor zijn ze onoplettend bezig want hun radeloosheid kan hun dood veroorzaken.

Dan weer het refrein; Hetzelfde maar door baby, wat ook schat betekend maakt hij bekend dat die vrouwen het moeten weten dat hij een zegen heeft, want deze keer is hij overtuigd.

3de vers; Gaat het goed mis, want de poëist wil uit het kasteel om het te verdedigen, en maakt zich kwetsbaar, en probeert het netjes uitteleggen dat hij niks aan de hulp heeft, omdat de aanvallers waren gestopt met de mensen in de kasteel lief te hebben

Laatste refrein en erna; Wordt het bekend, dat de zegening hem geholpen heeft, hij verdrinkt maar hij gunt de kennis, die de meesters uitdeelde en dat is dus de zegen.

Extra uitleg; En het kasteel is het thuisland,
die meesters kan de Goden mee bedoeld worden of een opperwezen, maar Jezus Christus zei dat hij het licht was, dus waarschijnlijk zal hij dat bedoelen, en in dat ( in het NT) verhaal kan je Zijn licht vertalen naar kennis. De tuin is een rustige omgeving. Als je rustig blijft, ontvang je kennis/raad van de meester.

Zo vindt ik het wel genoeg!

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb verband getrokken met alle verzen en refreinen zijn gecombineerd in deze teksten, zodat het geheel begrepen kan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ontzettend mooi nummer!
In de bron staat waar mensen denken waar het over gaat (ben niet zo goed in vertalen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Velen denken dat Live dit nummer speciaal naar aanleiding van de aanslagen van 11 september 2001 heeft geschreven, maar in feite stond het nummer al daarvoor op de site van de band (het liedje was aanvankelijk bedoeld voor het album The Distance To Here). Omdat men het nummer "bij de gevoelens van die dagen vond passen", werd het vervroegd uitgebracht. De opbrengst ging naar een goed doel.