Kent iemand een mooi pianostuk voor gevorderden om tijdens een uitvoering te spelen?

Ik wil op school mee doen aan een uitvoering. Ik zoek een mooi pianostuk, niet te klassiek, voor iemand die al best gevorderd is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
7K

Het beste antwoord

Het hangt er een beetje vanaf wat jij bedoelt met 'best gevorderd', maar ik denk dat een compositie van Ludovico Einaudi door iedereen geapprecieerd zal worden. Er is bladmuziekboek van hem, "The Einaudi collection", daar kan je een mooi stuk uit kiezen. Of je kunt hier http://www.scribd.com/doc/10441664/Ludovico-Einaudi-Divenire-Sheets een keuze uit maken. Bijvoorbeeld Monday:
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Nouhou... Dat wou ik zeggen!
Primavera is ook erg mooi, en ook best simpel wel ;)

Andere antwoorden (13)

Je zou eens kunnen kijken naar muziek van Laurens van Rooij. Hij maakt mooie muziek voor piano en ligt goed in het gehoor en is niet al te moeilijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Goeie suggestie. Richard Clayderman zit ook in die richting en vind ik zelf net ietsje moeilijker als de muziekstukken van Laurens van Rooijen. Als je even op youtube zoekt op Laurens van Rooijen en/of Richard Clayderman, kun je de diverse pianomuziek luisteren.
Voorbeeldje is: http://www.youtube.com/watch?v=gfsgXJQ0ebU .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja is ook leuk, en inderdaad iets moeilijker, laat de vraagsteller zelf maar kijken welk niveau aanspreekt :)
Amadea
12 jaar geleden
Trouwens, de naam van de man luidt Laurens van Rooyen. Zie http://www.laurensvanrooyen.com/index.php/nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahaha ja je hebt gelijk
Wat te denken van de Rose van Elton John.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Comptine D'Un Autre ete - Yann Tiersen
Van de film Amélie :)
Heel mooi stuk!

Toegevoegd na 23 minuten:
Voor een best gevorderd iemand, goed te doen. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar mijn idee is deze niet per se makkelijk te noemen hoor! Zeker niet de complete versie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deze is veel te makkelijk voor een gevordend persoon. Ik vind persoonlijk Divenire van Ludovico Einaudi een goed stuk voor gevordenen
De dans macabre van Cemille Saint Saens. (stuk van het spookslot in de efteling). Ik zelf vind het niet te klassiek... Of misschien filmmuziek van bijv. gladiator (the battle van Hans Zimmer), titanic (Celine Dion) etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
canon in d - johann pachelbell
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk blijf ik "Fur Elise" erg mooi vinden.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erik Satie - Idylle cynique

Toegevoegd na 43 seconden:
http://www.youtube.com/watch?v=y-Ln1kvssn4&feature=related
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet wel een heel mooi nummer waar best wel veel piano in voor komt ik weet alleen niet of dit gevorderd genoeg voor je is, maar het is in ieder geval wel een lekker nummer: Wade in the water- The Ramsey Lewis trio.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
To make you feel my love - Adele
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yiruma - River Flows in You

http://www.youtube.com/watch?v=rhN7SG-H-3k
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wou ik net zeggen, haha.
Heel mooi liedje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij kent hem ook? Zo goed! ^^
the element song als je er nog bij zingt ook gelooft niemand zijn oren meer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat dacht j evan:
Scott Joplin the entertainer!!!=]
of wat dacht je vaneen nummer als november rain van guns n roses of een klassieker op de piano?^^
mare kijk zeker is voor scott joplin hij is geweldig (vind ik)

succes!!=]