Wat betekend '25 to life'?

Ik hoorde het zojuist in het nummer 'it girl - Jason Derulo'.
In de volgende context: This is it girl, give me 25 to life.

En dan vraag ik me af wat hier mee bedoelt wordt en niet de letterlijke vertaling..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.7K

Het beste antwoord

Ik kom die zin voornamelijk vaak tegen in tv-series als bijvoorbeeld LA Law.
Als ze het daar over 25 to life hebben, dan hebben ze het over een gevangenisstraf van 25 jaar tot levenslang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer een opdringerige minnaar ??
rose
12 jaar geleden
Eigenlijk is het niet een gevangenisstraf maar een strafmaat. 25 to life is de strafmaat die op bepaalde delicten staat, wat wil zeggen dat jij bij een veroordeling minimaal 25 jaar krijgt, wat kan oplopen tot levenslang, afhankelijk van de omstandigheden en het humeur van de rechter.

Andere antwoorden (3)

Geef mij 25 jaar celstraf tot levenslang, met mogelijkheid na 25 jaar vrijuit gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij bedoelt in dit geval, veroordeel me tot een leven met jou voor minstens 25 jaar tot levenslang.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hij zingt er ook voor "van jou houden kan een misdaad zijn, dus veroordeel me om voor 25 jaar tot levens lang met jou samen te zijn,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel eenvoudig. Het is en (vooral in Amerika gebruikte) strafmaat. Men kan dan een straf opgelegd krijgen die loopt van 25 jaar tot levenslang. Dit is nog voor de werkelijke veroordeling. De rechter bepaalt de uiteindelijke straf in jaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
Dit is de juiste uitleg.