Hoe is het in Nederland een gewoonte geworden om naar Engelstalige muziek te luisteren?

Duitstalige en Franstalige muziek komen er hier (gelukkig) niet veel door. Waarom is het hier dan een gewoonte dat we allemaal naar Engelstalige muziek luisteren en hoe is dat zo gekomen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Peter Fox, Geier Sturzflug - prima muziek toch?

Het beste antwoord

Wellicht heeft het er ook mee te maken dat we door Engelstalige militairen zijn bevrijd! Daarna zijn de Angelsaksische muziek en liedjes niet meer weggeweest.
Met je afkeer van Duits en Franstalige muziek ben ik het zeker niet eens,maar dat is een kwestie van pesoonlijke smaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens toen 'Hilversum' nog niet om was luisterden jongeren naar radio Luxemburg voor de Angelsaksische muziek en toen Veronica kwam kon Hilversum niet meer achterblijven. +1

Andere antwoorden (5)

Engels is de taal van het grote publiek, Nederlands is maar een zeer klein gebied... Dus als met naar de grote wijde wereld wil is engels de taal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk omdat toen de pop/rock muziek opkwam de beatles en de stones wereldwijd beroemd werden.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat geldt voor alle landen. Maar in Duitsland heeft dat er niet voor gezorgd dat iedereen naar engelstalige muziek luistert - daar is ook duitstalige muziek nog heel populair. In Frankrijk hetzelfde met franstalige muziek, in Spanje met spaanstalige muziek, enzovoort.
Rieneke1
14 jaar geleden
je hebt gelijk rota!
wellicht zijn die volken wat chauvinistischer, en wij wat meer outgoing?
geen idee! :)
bij de opkomst van de beatmuziek en popmuziek in het algemeen was het hek van de dam en werd engels de voertaal voor veel populaire muziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Engelstalige muziek is gewoon in. Ook musici in niet Engelstalige landen zingen veelal in het Engels. Dit is internationaal en mondiaal geaccepteerd. Nederland vormt geen absolute uitzondering.
Het is overigens heel jammer dat andere talen niet zo erg aan bod komen, waaronder Frans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Engelstalige muziek luisteren is ook een gevolg van onze steeds meer "verengelste" maatschappij. Bij alle vormen van internationaal verkeer, ook hier in Nederland is engels al de voertaal. Dit komt ook door de grote invloed van Amerika. Hun amusementsindustrie is na WO II alleen maar groter geworden.
Verder is het engels een taal met vele manieren om je uit te drukken, en een taal die bijna iedereen kan verstaan. Dus gaat deze muziek veel eerder de hele wereld over, en heeft dus veel sneller reclame en bekendheid. Want waar in de wereld verstaan ze nou nog Nederlands?