Ik zie soms muzikanten die een apparaatje gebruiken waarmee ze stukjes kunnen laten 'loopen' en daarop dan iets anders spelen. Hoe heet zo'n ding?

Doorgaans zijn het gitaristen (of ook wel violisten) die op straat spelen en om zichzelf te begeleiden een 'loop' laten afspelen die ze eerst zelf inspelen en er vervolgens op improviseren. Welke apparatuur heb je daarvoor nodig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

'Looping Pedal' of 'Loop Station'.
Als je hier op googled kom je een heel eind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een Loop pedaal in het geval van gitaarspelers. In principe is het een sampler die je bedient met je voet. Je sluit het gewoon aan als een effectpedaal.