Welk filter of plugin is er nodig om dit audio-effect te bereiken?

Hier een sample: http://www.dutch-essentials.nl/temp/sample.mp3
Dit effect in de stem kom je vaak tegen in techno, hardstyle, etc... Ik probeer al heel lang uit te vinden met welk filter of welke plugin je dit effect kan bereiken (in wavelab, soundbooth of audacity). Hoe krijg je dit voor elkaar? Heb het geprobeerd met een "gate", maar dan lijkt het er niet helemaal op...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

probeer het met de gratis vst "glitch"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wat je hoort is volgens mij time-stretching met gelijkhouden van de pitch. Adobe Audition kan dit via Effects->Time and Pitch->Stretch. De muziek wordt als het ware in kleine stukjes gehakt die worden gedupliceerd, en daarom verandert de toonhoogte niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij word de stem eerst door een vocoder gehaald. Stretchen zou wel eens kunnen maar wel realtime en je zult wat moeteb knippen en plakken. Heb je het al gevraagd op het synthforum? Daar zijn vaak mensen die het wel weten. Muschien is er idd wel een plugin voor.

Toegevoegd na 1 minuut:
Moeteb is moeten en muschien mischien. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het 'Flanger', maar dan met de settings naar het extreme gedraaid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bitcrusher