Wie is de componist van dit nummer? En van wie is het origineel?

Met deze vraag gaan we een heel eind terug in de tijd (jaren '50). Het nummer heet "De Waterval" en is o.a. bekend van 'The Ramblers' alsmede van 'Orkest zonder naam' en het 'Holland Duo'.

Ik vraag me af van wie het origineel is (misschien komt het wel uit het buitenland) en wie het nummer gecomponeerd heeft. Je kunt een stukje beluisteren via de volgende link:
http://www.muziekweb.nl/Link/HAX1186
Scroll even naar beneden en klik op ► achter nr. 57

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn foute antwoord verwijderd, ik was in de war met het liedje "daar bij de waterkant".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch bedankt voor de moeite :)

Het beste antwoord

De muziek is van Wim Poppink. Hij schreef naast zijn werk bij de Ramblers als saxofonist, ook liedjes zoals "Wie is Loesje?" en "Over 25 jaar".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de info. Ik ga even op zoek naar meneer Poppink.