Hoe maak je een goede tekst onder een nummer?

Ik heb een nummer van een vriend van mij gekregen het is een trancenummer en mij gevraagd of ik hier bij een songtekst onder wil zetten.Zijn hier bepaalde regels voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

hou het simpel en het helpt als een zin een paar keer terug komt, lalala er in schijnt ook erg te helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Lalala in een trance-nummer? Dat wordt geen succes...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ken je deze niet? lalalalalalalala http://www.youtube.com/watch?v=ZNGpaV_RacE
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.povidi.com/YourTube/vid.py?id=4IBnV4YTP-4
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=5P0_v__IOrE&feature=related
Hoofdtelefoon op, muziek goed hard zetten, ogen dicht en dromen.
Klinkt misschien gek, maar zorg dat je de muziek beleeft en luister naar het gevoel/stemming die je erbij krijgt. Probeer dit gevoel te verwoorden en dan is het makkelijker om er een passende tekst bij te plaatsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijns inziens niet. Muziek is een beleving. Het hoeft echt geen rijmelarij te zijn.
De tekst moet passend zijn bij de muziek. Het komt bv niet over als je een happy tune hebt, en depri teksten of zware onderwerpen gaat aansnijden.
Aan een goed muziekstuk zonder tekst zou je eigenlijk al moeten kunnen horen in welke richting de tekst zou moeten zijn. Ook refrein/couplet heeft geen regel. Sommige nummers beginnen met een refrein, hebben alleen maar een refrein of alleen maar coupletten en toch heeft het nummer een titel. De enige regel is, is dat daarin geen regels zijn, jouw creativiteit is de enige grens.
Succes!