Waarom gaan tegenwoordig veel liedjes over seks.

Hallo, ik ben zelf muziek liefhebber, maar het valt me op dat de laatste tijd zoveel liedjes over seks gaan, bijvoorbeeld:
Tonight i'm f*cking you, en zo nog een hoop andere, ook heb je veel liedjes met op zich veel seksueel getinte zinnen of titels.
Waarom is dat?
En is dat wel gezond, want als je als 6 jarige in de auto zit, en je hoor alleen maar woorden als ass, sexy, f*ck enzo op de radio, kan dat toch nooit gezond zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, nee, als ik 6 wats had ik waarschijnlijk niet op goeie vraag gezeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig? De afgelopen 75 jaar bedoel je?

Het beste antwoord

Dat is altijd al zo geweest. Alleen de teksten zijn meer expliciet en specifieker geworden.

Waar dacht je dat "Rock With You" van Michael Jackson uit 1979 over ging? of Boris Gardiner: "I wanna wake up with you?" uit '86, Funky Cold Medina en Wild Thing van Tone Loc uit hetzelfde jaar.

Resumerd, van Elvis Presley After loving You, jaren 60, The Vengaboys met hun Boom (x4) uit de jaren 90 tot de hedendaagse muziek, veel teksten gaan over sex, echt niet meer dan nu, alleen zoals ik al aangaf, ze zijn wat explicieter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van deze uit 89:)
http://www.youtube.com/watch?v=t0oALRL7uyY +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad Platje! ++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je eens naar Ierse volksmuziek luisteren, dat gaat allemaal over seks en moorden ;-)

Andere antwoorden (8)

Als 6 jarige hoor jij die woorden niet te begrijpen en verder is het heel afhankelijk van de muziek de je luistert want er is ook enorm veel muziek die niet over seks gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het snelle antwoord!
Maar kun je als 6 jarige je hier niet juist door die muziek gaan afvragen wat het betekend?
En in de top 40 is het al gauw de helf hoor, die dat soort dingen in het liedje hebben.
Seks verkoopt. Veel jongeren denken ook alleen maar aan seks deze tijd. Seks spreekt aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sinds ik me heug is dit het geval. Sex verkoopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn de onderwerpen die het best verkopen en dus commercieel het meest interessant, niet alleen liedjes, maar ook films en van alles eigenlijk. Het is alsof de jeugd vooral is aangetrokken tot dat soort zaken.

Maar idd zoals in de eerdere reactie wordt gezegd, genoeg (onafhankelijk) muziek gaat over andere dingen en richt zich wel puur op het maken van goeie muziek =] alleen meer zoeken mss
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt helemaal af van de muziek waarnaar je luistert. Als je naar de radio luistert hoor je vaak random muziek, dat niet altijd jouw smaak is. De reden dat je nu meer over seks hoort is omdat het geen taboe mee is en voor de meeste mensen een van de normaalste zalen van het leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het meer opvalt, omdat de muzikanten zelf ook jonger worden. Kleine pubers die zingen over de liefde....please...En ja, alles is wat bloter en "ranziger", maar dat heeft inderdaad met de tijdgeest te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is misschien iets explicieter geworden dan vroeger, maar dat is ook een reactie op de maatschappij die deels explicieter is geworden.
Verdiep je eens in de teksten van liedjes uit eerdere jaren, die waren ook bepaald niet aseksueel.
Mijn ouders vielen in de jaren 70 behoorlijk over Paradise by the dashboardlight (1978) en Sexual healing (1982) vonden ze ook maar niks.
De Rolling Stones waren bij voorbaat verdacht (volgens mij vooral omdat mijn ma Mick Jagger eigenlijk wel erg leuk vond ;p).
Dus dat soort teksten waren er echt altijd al.
In bepaalde genres denken tekstschrijvers wel dat het ultrastoer is een zo grof mogelijke tekst te schrijven/zingen, en blijkbaar werkt dat ook wel een beetje want er zijn mensen die denken dat ze zelf ook heel stoer zijn als ze zulke muziek luisteren.
En een zesjarige zou niets van zulke teksten moeten begrijpen, dus dat is het probleem niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel? Alle liedjes gaan over seks. Maar dat is dus al vanaf het allereerste liedje zo geweest.

(oke, kom maar op met al die minnetjes, maar wel pas nadat je mij een voorbeeld hebt kunnen geven van een liedje dat serieus geen enkele link met sex heeft)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou het erg zijn, lieve opa... (Vader Abraham)
Career opportunities (Clash)
I fought the law (diversen)
Isolation (Joy Division)
Atmosphere (Joy Division)
Killing an Arab (The Cure) Dus er zijn zat liedjes die niet zo'n link hebben (desondanks geen reden voor een min hoor). Maar de meeste hebben die wel, soms erg verhuld, soms openlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan naar welke muziek je luisterd, ik ken er heel veel die er niet over gaan. maar ik luister dus ook geen commerciele muziek. En je krijgt geen minnetje van me ;P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef je geen nin maar ik denk nu meteen aan 'lang zal hij/zij leven' ;p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Mark1902: En ja, ga eens verder: In de Gloria. En Gloria is een hele aantrekkelijke vrouw waar hij wel in wil leven! Sex dus! :-)) @Hippo:
- Vader Abraham: In de tekst komt dit voor: "Als een vogel, z’n nestje en z’n moeder verlaat" Hoe komt een vogel in dat nestje dan? Juist! door sex! Okee, flauw...i know. En voor degene die denken dat dit serieus bedoeld is.... je komt sex tekort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
T74: betrapt... Ik ben niet zo tekstvast waar het Vader Abraham betreft ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal is wat overdreven, maar met 85% zit je toch wel in de richting denk ik.