ik wil graag een nummer opnemen. hoe kan ik dat het beste doen zodat het mooi klinkt?

ik heb al een clip gemaakt. maar nu moet ik het nummer nog opnemen. ik heb het al op de computer geprobeerd maar dan hoor je een grote ruis. dat wil ik voorkomen. en het mag (stel dat ik het moet opnemen in een studio) niet zoveel kosten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zang

Antwoorden (6)

op vakantieveilingen staat soms wel eens een aanbieding

Toegevoegd na 23 seconden:
voor zo iets
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
500 euro bij de wat kleinere studio's

http://studiouden.nl/demo-actie.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de computer kan ook wel hoor. Zorg ervoor dat je een ietwat betere microfoon koopt, en zet deze in de buurt van hetgene dat je wilt opnemen. Regel dan het volume zo in, dat het geluid goed doorkomt. Naderhand kan je met software de rest-ruis weg filteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de ingang van de geluidskaart in jouw computer geen goede kwaliteit levert kun je overwegen om een externe geluidskaart te gebruiken.
In combinatie met een goede professionele microfoon moet dat tot betere resultaten kunnen leiden.
Als je met meer microfoons of andere geluidsbronnen wilt werken kun je een mengpaneel gebruiken, zodat je de ingang van jouw computer (of externe geluidskaart) met voldoende signaalsterkte kan voeden zodat de ruis van de ingang t.o.v. het signaal verbetert.
Hieronder een afbeelding van een redelijk werkend exemplaar waar ook microfoons met fantoom-voeding op kunnen werken.
Voor de opname zou ik dan nog Audacity aanbevelen, je kunt dan het opnamegeluid op allerlei manieren bewerken en het nummer in allerlei audioformaten opslaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak eerst een demo met garageband op de mac of ipad. Ga daarna pas de studio in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel eenvoudig.... Je hoeft er niet eens een studio voor af te huren!
Kijk eens in jouw buurt of er iemand is, die (live) muziek als hobby heeft. Die persoon heeft dan meer mogelijkheden dan jij.
Bijvoorbeeld... Ik heb twee kinderkoren en ik maak regelmatig opnames van solisten bij mij thuis.
Breng jouw enthousiasme over op die persoon en ik durf te wedden dat het niets gaat kosten!
Veel succes!