wat is het verschil tussen akkoorden en noten bij een elektrische gitaar is er ook een verschil tussen akkoorden van een elektrische en een basgitaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Antwoorden (2)

Een akkoord is eigenlijk een verzameling losse noten. Een noot is een specifieke toon. Met meerdere noten vorm je dus een akkoord. Dit is hetzelfde op een akkoestische als op een electrische! Met een bas speel je losse noten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opeen basgitaar speel je over het algemeen geen akkoorden. Wel gebroken akkoorden. Voor de rest is het precies als de persoon hier boven mij zij. Een akkoord bestaat over het algemeen uit 3 verschillense noten tenzij het 6,9,57 etc. Akkoorden zijn