Wie deed het eerste die drumstick trick?

Dat draaien met drumstokken tijdens het spelen. Deze clip is uit 1968 maar het zal wel niet de eerste zijn:

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha toevallig dacht ik dit gister nog!
Wel vaker met dat soort dingen.. Who started that?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet wel dat er zwarte drummers in de jaren vijftig waren die er een echte show van maakte. Maar daar zullen vast geen beelden van zijn.

Het beste antwoord

Het zou me niet verbazen als de oorsprong ervan te vinden is bij de drumbands met majorettes. De trommelaars zagen de majorettes voor de band lopend jongleren met hun batons, en ze gingen toen proberen of zij dat ook met hun trommelstokken konden doen. In de dertiger jaren van de vorige eeuw ontstond het twirlen in Amerika, en het was eerst een activiviteit voor mannen.

Ben een hele tijd aan het zoeken geweest of er aantoonbaar verband is, maar het lukt niet om er ergens op internet informatie over te vinden.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel plausibel! Plus!