Waarom delen ze tijdens een concert oordopjes uit, ze kunnen toch ook het geluid gewoon zachter zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Goede oordopjes dempen het geluid niet, maar filteren de hoge en lage tonen die gehoorbeschadigingen veroorzaken.

Het is dus geen kwestie van volume.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De oordopjes zijn tegen gehoorbeschadiging, en als je het geluid zachter zet is vaak het mooie leuke gave effect weg. Ik zal je zeker aanraden de oordopjes gewoon in te doen, als je ze niet mooi vind dan laat je er toch zelf 1 maken met je eigen design?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alsof oordopjes de kwaliteit van het geluid niet verminderen... Ik denk dat het geluid zachter zetten minder kwaliteitsverlies oplevert dan oordopjes indoen.
Dan voel je het geluid ook niet meer. Met name de bass tonen kun je goed voelen in je buik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat de muzikanten zelf een beetje doof zijn en daardoor alles hard moet staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En natuurlijk staan er achterin ook nog mensen :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Achterin hebben ze ook speakers?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier zijn speciale luid sprekers voor gemaakt. De welbekende Banaantrossen" Een rij speakers in een boog opgehangen, deze verdelen de hoge tonen door de zaal, en dus ook naar achter.
wat ik kan bedenken is dat vooraan bij de boxen het geluid schadelijk kan zijn om het achterin ook hoorbaar te houden.