Hoe heet dit luisterverhaal?

Ik zoek de naam van een luisterverhaal van vroeger
Ik leende een goede 22 jaar geleden week in week uit,
een cassettebandje bij de bieb

Het ging over een man in een bos die een gevecht met een leeuw aan ging, en dat werd zo verteld dat ik als 6 jarige ontzettend gespannen aan het luisteren was

Zou de naam graag willen achterhalen

Bdankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Was het misschien het verhaal over de Tovenaar van Oz, in de Nederlandse bewerking van Elly Schurink? Ik kan niet vinden of daar ook een cassettebandje van geweest is, maar het prentenboek is aanbevolen vanaf 6 jaar.
Als Doortje door een wervelstorm wordt meegevoerd, belandt ze in het land van de Winkies. Om terug te kunnen keren zal ze naar de grote tovenaar moeten. Tijdens deze gevaarlijke tocht ontmoet ze een vogelverschrikker, een blikken man en een leeuw, die zich bij haar aansluiten.
Amadea
12 jaar geleden
Herakles en de leeuw?