Welk nederlands kinderliedje heeft dezelfde melodie als het engelse kinderliedje "Found a peanut" ?

http://www.youtube.com/watch?v=dMJ2wugESQo << Hier kun je het liedje luisteren. Ik hoorde het net en ik kwam er echt niet uit, en mijn ouders ook niet.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
6.2K

Het beste antwoord

Onder hele hoge bomen, in een een groot kabouterbos
Staat een heel klein aardig huisje, zomaar midden op het mos.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kaboutersprookjesland is denk ik de titel van dat liedje.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha deze zocht ik, ik wist dat het iets met kabouters en een bos was :). Dankje wel!

Andere antwoorden (3)

Ik ken geen Nederlands kinderliedje met deze melodie maar ken het als "Oh my darling Clementine". Een Engels of Australische volksliedjes.

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh...zie net op Wiki dat het een Amerikaans volksliedje is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is het kinderliedje van Bassie & Adriaan - Spaanse les.

Het is echter onvindbaar op Youtube omdat B & A er niet van houden dat hun liedjes op youtube te vinden zijn ;)
Hieronder de songtekst, probeer maar mee te zingen!:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn er tig kinderliedjes op die melodie. Ik kan mij nog een stukje herinneren:
Aan de oever van de Rotte, tussen delft en overschie.
Zat een kikvors luid te wenen met een zuigling op haar knie.

De rest van de tekst weet ik niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Die ken ik op een andere melodie! Liefste kleine sprak de moeder, zie je daar die ooievaar
't Is de moord'naar van je vader, hij vrat 'm op met huid en haar.
Potverdikkie sprak de kleine, heeft die snoodaard dat gedaan
Als 'k zo groot ben als m'n vader, zal 'k 'm op z'n falie slaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja...die tekst!!! Als ik de koningin was had je een lintje gekregen. Maar op welke melodie ken jij dit lied?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ken deze: heel ver weg in suriname, holladiejee holladijoo
zat een apie voor de ramen, holladijee holladijoo en waar zat ie naar te kijken, holladiejee holladojoo
naar een olifant die stond te z..ken, holladiejee holladijoo en waar is ie nou geleven, holladiejee holladojoo
in de olifantenplas weggedreven, holladiejee holladojoo
Amadea
12 jaar geleden
'k Kan geen andere manier bedenken om aan te geven welke melodie ik ken dan door een vreselijke Youtube-opname: http://www.youtube.com/watch?v=hPdhrzsuA4M&feature=related
Maar je kunt hem zo echt met smartlap-uithalen zingen, in tegenstelling tot de "Oh my darling"-melodie!