Hey ik heb zeg maar een songtekst geschreven en vraag me nu het volgende af ?

kan iemand me helpen of weet iemand een plek waar ik mijn tekst kan omzetten tot een liedje met muziek en zang, of een linkje sturen van iemand die probeert van een tekst liedjes te maken als iemand me kan helpen hoor ik dat graag het is een engels liedje dus het mag ook iemand zijn die niet Nederlands is.

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dance of pop of wat voor een genre zoek je?

Antwoorden (3)

Iedereen die enigzins muzikaal onderlegd is kan je tekst voorzien van een passende melodie. Voor het schrijven van muziek (van melodie met accoorden tot compleet arrangement) heb je een arrangeur of componist nodig,
bijv: http://www.mavismusic.nl/nederlands
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf schrijf ik ook wel eens liedjes. Je kunt er wel een melodietje onder zetten, maar dat kan zo ver ik weet niet via internet of zo. Heb je muzikale ervaring? Als je dat wel hebt is het makkelijk om een akkoordenschema eronder te zetten, dit kun je eventueel ook aan iemand vragen die dit kan. Als je een akkoordenschema hebt, ga je aan het uitproberen met de melodie, die zet je vervolgens boven het akkoordenschema, en je hebt het begin van een liedje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eigenlijk moet je het niet helemaal laten doen door iemand anders of anderen, ik bedoel het is jouwwww nummer, jouw tekst, alleen jij weet helemaal het gevoel waarmee je het hebt geschreven enz. en je hebt natuurlijk zelf dan wel een beetje een idee wat voor soort muziek
uit je uitleg denk ik te kunnen zeggen dat je zelf geen muziek instrument bespeelt, heb je in je vriendenkring iemand? die kan je een stukje op weg helpen met akkoorden bijvoorbeeld eronder te zetten.
maar wat je ook vind en bij wie je ook vraagt (bijvoorbeeld een bandje, of ene beginnend bandje) wees er altijd bij want het is jouw tekst, net als een baby moet je dr bij zin wanneer het opgroeit;p
enals je dr niet uitkomt ik zou je ook kunnen helpen=]