Borderline in 1983

Toegevoegd na 5 minuten:
ps uitgegeven in 1983 maar in 1984 een hit in Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo, een minnetje terug :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-) was niet van mij maar toch bedankt!
In 83 komt haar debut album uit. Haar eerste grote hit daarvan is Holiday. Andere grote hits van dat album is Bordeline en lucky star.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was "Oma, mijn lieve oma".

Althans, volgens de Lama's in het spelletje Miljonairsquiz.

http://www.bnn.nl/page/lamazien/video/4b4956a6030bbc4936bc009a31dd4722
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn herinnering was dat "like a virgin" met dat clipje in die boot in venetie of zo.

Toegevoegd na 15 minuten:
Haar debuut single in Nederland was Holiday, dat in 1983 een wereldhit wordt.

In de Nederlandse top40 van 1983 behaalde Holiday een 11e plaats en like a virgin een 4e plaats.

Toegevoegd na 5 uur:
moet zijn top40 van 1984, zoals in de bronnen staat.
In 1983 scoorde madonna niet in de nederlandse top-40.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het werd een wereldhit in 1983 maar niet in Nederland. Daar was de eerste single toch echt Borderline. Zelfs jouw bron geeft aan dat Holiday pas in 1984 een hit(je) werd in Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
single misschien, maar geen hit.
in 1984 brak madonna door met holiday gevolgd door like a virgin, als je de top40 als feitenmateriaal beschouwd.
En dan scoorde like a virgin blijkbaar hoger dan holiday.
dus.... wat is een hit?
Lucky Star.
Maar die staat nogal in de schaduw van Like a Virgin.