Wat voor drumstel moet ik nemen????? Kijk naar extra uitleg..

Hoi ik ben 12 jaar en ik heb sinds ±4 maanden een digitaal drumstel (DD-501 Medeli) hij werkt prima maar bijv de snare is heel onrealistisch je kunt niet roffelen en het geluid is ook niet top. Als ik mijn drumstel in de versterker plug komt er een rotgeluid uit de versterker dus dat heeft ook niet veel zin. Daarom wil ik dus een nieuw akoestisch drumstel kopen en deze verkopen. Maar het probleem is dat ik niet teveel geluidsoverlast mag veroorzaken dus is er ook een elektrisch drumstel dat wel realistisch is en onder de 400 euro??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Mijn zoon heeft ook al van jongs af aan een elektronisch drumstel. Ik weet alleen nog iets met Roland en TD. Hij kocht deze een jaar of 12 geleden en heeft later de rubberen pads voor die elektronische vellen veranderd. Als je geen nieuwe kan bekostigen kijk dan op marktplaats of zo iets. Ook kan je kijken op drumforums. Buiten tips bieden ze daar ook drumstellen aan.

Veel succes en drumplezier !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je kan doen is kijken naar een Roland HD-1. Dat is voor 400 wel te doen (tweedehands). Ik weet niet hoe realistisch die precies is, maar ik heb wel eens met de TD-3 module gespeeld en die viel erg mee. Dus ik denk dat je met de HD-1 geen slechte keus maakt. Probeer anders even uit in een muziekwinkel (Feedback ofzo).
Wat ook erg scheelt in het geluid is een goeie koptelefoon.