Wat is een goeie elektrische gitaar om te kopen? Mijn budget is 200,- all inclusive (+versterker etc).

Graag wil ik rock nummers spelen van muse bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Het beste antwoord

Bij Daan Veilingen wordt op dit moment een veiling van muziekinstrumenten gehouden. De London City en Indie gitaren zijn van goede kwaliteit en door de veiling erg goedkoop. Ik heb kortgeleden hier een London City model Telecaster gekocht. Speelt erg licht en heeft een goed geluid. Met b.t.w. en veilingkosten heb je een goede gitaar voor ongeveer 100 tot 150 euro, die in de winkel meer dan 200 euro kosten. Hou je nog genoeg geld over om een versterker te kopen. Kijk ook even op de You Tube demonstratie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De starterset van Ibanez is het helemaal. Deze bevat:

Ibanez GRX 70 (gitaar)
Ibanez GTA 10 (versterker)
Rugtas
5 plectrums (ik ben niet zeker over het aantal, het zijn er in iedergeval meerdere)
Een tremolo
kabel (voor verbinding tussen gitaar en versterker)
Stemapparaat
Tasje waar kabel, stemapparaat, tremolo, plectrums, in kunnen. Ik kocht hem zelf bij de plaatselijke rockinstrumentenzaak.

in de bron staat de link. Er zijn 3 varianten. met een blauwe, rode en een zwarte gitaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ziet er goed uit!
+je!
Persoonlijk vind ik voor beginners de Yamaha EG112 wel een leuke :-) Is nou ook weer niet zo 'beginner' dat je er na een jaar op uit geleerd bent, dus dan heb je er wat langer wat aan. Zit voor 207 euro alleen geen versterker bij....Maar misschien dat je hem tweedehands ergens op de kop kan tikken mét versterker?

Als je geen tweedehands wilt, of een ander...probeer dan eens bij de wat kleinere gitaarzaken te gaan kijken. Die hebben vaak een persoonlijkere benadering en goedkopere beginnersgitaren dan de grote dealers (Stap bijvoorbeeld niet gelijk naar een erkend Fender of Gibson-dealer...Die gitaren zijn práchtig, maar voor 200 euro krijg je misschien net alleen de snaren :P)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is onmogelijk om een nieuwe gitaar en versterker beide van goede kwaliteit aan te schaffen voor 200,-.

Je kan dan beter 80 euro meer sparen en een epiphone es 335 dot kopen. Daar heb je een leuke gitaar waar je nog jaren plezier aan beleefd en dan doorsparen voor een versterkertje. Deze laatste (en de eerste trouwens ook) kun je prima op marktplaats vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wil je met een elektrische gitaar zonder versterker? :P
Neerzetten als decoratie? Of die zachte 'plok' geluidjes produceren? Verder ben ik het met je eens dat door sparen beste optie is :)