Moet de tekst van een lied altijd rijmen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zal het nog sterker vertellen,
rijmen moeten ook de vragen die je hier wilt stellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik is even heel snel jaar je eigen vragen kijken

Het beste antwoord

Nee als er maar een ritme in zit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Simpelweg: nee dat hoeft niet.
12 jaar geleden
Dat is geen wet, het zingt alleen wel vaak veel lekkerder en eigenlijk is dat wel de kunst van teksten schrijven, anders is het niet leuk meer.

Maar nee, verplicht is het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er hoeft helemaal niets. Er zijn geen regels, alleen gebruiken. Als jij een schitterend lied maakt dat niet rijmt, en je bent er zelf tevreden over, dan is dat alleen maar mooi, en zal niemand bezwaar maken.

Maar als je b.v. een smartlap wilt schrijven, die ook nog een beetje aanslaat, d.w.z. je wilt graag dat anderen het ook een schitterend lied vinden, dan is de kans op succes wat groter, als het allemaal een beetje rijmt.

Vergelijk het maar met een sinterklaas-gedicht. We vinden allemaal een echt gedicht nèt iets leuker, dan een verhaaltje bij onze surprise.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk die vergelijking met een sintgedicht!