Ik wil ook wel een schitteren. Hoe zeg ik dit?

Ik doe een beetje aan zingen, en het klinkt wel redelijk. Ik zings soms samen met mensen, maar ik doe altijd alleen de tweede stem of zing alleen de bridge. Dit is niet omdat ik slechter ben, maar ik geef gewoon snel toe. Ik laat dus eigenlijk over me heen lopen. Nu heb ik binnenkort een optreden wat ik doe in een bandje, en die willen allemaal een bepaald lied doen. Dit lied is veel te laag voor mij en ik vind hem niet bepaald mooi. Ze willen persé dit lied doen en ik moet dan maar de tweede stem doen, want die is toch hoger. Wat moet ik doen? Ik wil ook wel eens de hoofdrol...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (6)

Zeg dat gewoon tegen je bandje
Ik weet dat het moeilijk is maar je moet niet over je heen laten lopen zeg gewoon dat jij perse dit liedje wil

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet bang wezen om eerlijk te zijn! Zeg het gewoon wel beleefd en op een positieve manier kan ook helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je meestal toe geeft zoals jij vertelt, hebben je bandleden misschien niet eens door wat jij echt zou willen. Gewoon vertellen en misschien ben jij dan aan het schitteren in het volgende optreden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi MisterGoofy,

iedereen krijgt vroeg of laat zijn/haar moment of fame.
ik heb die ook gehad, ik schitterde omdat ik een bier opener heb gemaakt

ik ben daarmee meerdere keren op de Nederlandse en Duitse TV geweest, won een reis naar Amerika en was daar 'nationwide' op TV. kortom, ik was een world wide celebrity!

Het was een leuke tijd, zelfs de minister van cultuur en wetenschap kwam bij mij een biertje drinken, uiteraard een foto van gemaakt.

ik heb er van genoten, maar voorbij is voorbij.
het hoeft niet persé gezang te zijn

jouw beurd komt zeker ook, heb geduld!

groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan natuurlijk gewoon met je bandje meedoen. Maar een andere keer zelf zingen. Zo kan je bijvoorbeeld naar een karaokebar gaan ofzo :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook zeggen dat je het wel gaat proberen en als het niet goed
Lukt julie een andere song kiezen