Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat word er met HALO bedoeld in het lied van beyonce.?

ik kan best wel engels, maar ik snap dit lied niet zo goed.
ik heb hem laatst op een begravenis gehoord en vind het een heel mooi nummer. maar wat betekent dat halo toch.

wie kan uberhaupt in een paar korte zinnen uitleggen waar dit lied in zijn geheel over gaat.

http://www.youtube.com/watch?v=70AgyIEnBRE

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
27.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een halo noemen we in het Nederlands een aureool.

Een aureool of nimbus is een ring van licht om het lichaam van goddelijk of heilige personen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Een halo is de engelse term voor zo'n stralenkransje boven je hoofd.

Toegevoegd na 12 minuten:
In het begin van het liedje heeft ze het erover dat ze een muurtje om zichzelf heen had, maar toen ze die knakker tegenkwam storte meteen dat muurtje in. En daarom vind ze em zo geweldig dat ze bijna denkt dat ie een halo moet hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een halo is een ring om de zon of de maan die alleen zichtbaar is als de lucht waardoor je kijkt erg vochtig is.
Ik heb het idee dat ze bedoeld dat nu ze zich binnen de halo van hem bevind dat ze pas echt weet waar ze thuis hoort.
Halo als een soort van aura dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Halo betekent inderdaad aureool. In het Nederlands kun je ook gewoon halo zeggen. Volgens mij houdt het liedje in dat zij eindelijk haar engel heeft gevonden. Ik kan me daarom ook goed voorstellen dat het liedje op een begrafenis werd gespeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoiets als een *aura om een geest?
denk namelijk niet dat ze zo`n leterlijke krans boven het hoofd bedoelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het refein is :

Everywhere I'm looking now
I'm surrounded by your embrace
Baby, I can see your halo
You're my saving grace
You're everything I needed now
It's written all over your face
Baby I can feel your halo
Hope you won't fade away

En inderdaad dat ze ooit een muur om zich gebouwd had, maar dat ze die zonder angst om zag tuimelen, en dat ze in zijn shining light gestapt is.

Mooie clip, trouwens, ik had hem nog niet gezien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze breekt de muur die om haar heen staat..

Btw. ergmooi nummer idd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een Halo is wat een engel op zijn/haar hoofd heeft , dat gouden zwevende ringetje , En Ze zingt over een man dat ze heeeel lief vind dat ze mischien wel een Halo kan zien boven zijn hoofd :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding