Wat kunnen we doen tegen een ticketbureau die zomaar andere tickets wil leveren dan de tickets die we hebben besteld? Zie toelichting.

We hebben een half jaar geleden tickets gekocht via een ticketbureau voor een concert. Tickets hebben we meteen betaald. Nu krijgen we een paar weken voor het concert een bericht dat de tickets voor de plaatsen die we hadden gereserveerd niet meer geleverd kunnen worden door de leverancier. We kunnen wel andere kaartjes krijgen voor andere plaatsen. Ik vind het allemaal maar raar. Ik ben bang dat we met minder goede plaatsen genoegen moeten nemen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

Het is wijsheid achteraf maar in Nederland zijn maar twee twee ticketdienst die officieel zijn. Dat zijn TicketService en TicketBox. Alle andere ticketdiensten zijn tussenhandelaren die schandalig veel winst draaien door grote partijen tickets op te kopen bij eerder genoemden en met dikke winst door te verkopen aan consumenten. Van sjachelaars hoef je niet veel compassie of medewerking te verwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat je er dan verstandig aan doet om zsm je geld terug te vragen.

Ik heb iets soortgelijks gehad met Toptickets. Tickets gekocht voor de Champions League wedstrijd Real Madrid-Panathinaikos.
We hadden kaarten besteld (en betaald) voor de 3e kring, maar kregen (op de dag van de wedstrijd) kaarten voor de 4e ring.
Op zich vond ik dat nog niet zo heel onoverkomelijk, maar als je 2 kaartjes besteld ga je ervanuit dat je twee stoelen naast elkaar hebt...
Mijn vriendin zat 7 rijen hoger in een ander vak...

Voor die tijd was het bedrijf heel goed bereikbaar en reageerden ze direct op mails, sindsdien nooit meer iets gehoord. Geen financiele compensatie, geen excuus, helemaal niets.

Kortom: Probeer nu zsm je geld terug te krijgen.

(over toptickets is trouwens al een onderwerp op de website van Tros Radar).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geld terugvragen omdat je niet krijgt waar je daadwerkelijk voor betaald hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je iets koopt en ze kunnen niet leveren wat je gekocht hebt kunnen ze je een gelijkwaardig ander product geven.
Als je dus gelijkwaardige kaartjes krijgt (zelfde prijs) is er eigenlijk niets aan de hand.
Daar moet je tevreden mee zijn.
Als je echter andere kaartjes krijgt die minder zijn (zicht/prijs/locatie) dan hoef je dat niet te pikken en moeten ze je het geld terug geven.

Je zal dus moeten kijken of die andere kaartjes aan je wensen voldoen, ander kun je meteen je geld terug krijgen (klinkt makkelijk en dat zou het ook moeten zijn. De praktijk wijst echter uit dat men daar moeilijk over kan doen. Wettelijk heb je recht op teruggaaf)
Met minder goede plaatsen hoef je dus geen genoegen te nemen. Wil je toch graag naar dat concert kun je die mindere kaarten accepteren en het verschil in geld terug eisen.