Marco Borsato's alles kwijt...

Ik snap deze twee zinnen niet echt...

Waarom staat er een ''of'' in deze zin?:
ik vraag me af waar of je nu bent en of ik je wel heb gekend

Wat wordt er bedoeld met deze zin?:
Al kon je iets meer van me op aan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen ideeeee of het kan. ik weet dat er hier een paar juffen en meesters zijn die nu en dan happen op mijn tekst welke is geschreven is op zijn ABD's (algemeen beschaafd dyslectisch) wellicht duiken ze hier nog wel op? :))

Het beste antwoord

Het "of" in 'waar of je nu bent' hoort er weliswaar eigenlijk niet te staan, als je tenminste een goede nederlandse zin wilt schrijven, maar het wordt in spreektaal wel meer gebruikt. Hier heeft het duidelijk de functie van opvulling: zonder 'of' zou de tekst niet goed op de muziek passen. Beetje krom dus.
'Al kon je iets meer van me op aan' betekent zoveel als: al kon je me wat meer vertrouwen, kon je wat meer op me rekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Al kon je iets meer van me op aan: als ik er voor je geweest was; als je meer op mij had kunnen rekenen.