Wat moet ik doen om te zorgen dat een gebrande cd (auto)radio proof is?

Ik heb muziek in het type mp3. Dit wil ik graag op een cd zetten. 1. Maakt het uit welk type cd het is? 2. Moet ik het formaat mp3 converten en zo ja, naar welk type? Ik kan namelijk niet weten of de autoradio die wij gaan gebruiken ook mp3's aan kan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
5.6K

Het beste antwoord

Ja, dat moet je converteren, en nee, het maakt niet uit welk type CD je gebruikt. Let op: Wel CD en niet DvD gebruiken.

Je kan met de meeste CD brandsoftware overigens de MP3's automatisch converteren. Kijk even bij je instellingen, en kies 'muziek CD branden'. Dan laadt je de MP3's er in en zal hij waarschijnlijk bij 12 of 13 MP3's zeggen: CD vol.

Als je neit de optie hebt het automatisch te doen, zet ze dan om naar .wav formaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Om je te vergewissen of je (auto) radio MP3 bestanden aankan zou ik op voorhand één aanschaffen die met deze bestand uit de voeten kan. Het type CD zal niet zoveel uitmaken en heeft je auto een dag in de zon gestaan en is je CD kromgetrokken, dan brand je voor een paar dubbeltjes toch gewoon een nieuwe. Converteren lijkt mij geen optie. Muziek/data welke je via windows media player hebt geript krijgen de extensie WAV en kun je gewoon op elke MP3 speler afspelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk op internet !!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar kan je gewoon de goedkope cd's van albert heijn of de aldi ook voor nemen.Het makkelijkste brandprogramma is Nero.Daarin kan je gewoon opgeven wat voor cd je wilt maken.In dit geval is het de keus een "Audio cd".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je van te voren niet weet of de autoradio MP3 bestanden kan afspelen dan moet je jouw MP3 bestanden als audio-CD branden op een recordable CD.
Er passen dan wel minder nummers op een CD, totale duur 80 minuten.
Een CD met MP3 bestanden kan vele uren muziek bevatten, maar lang niet alle autoradio's met CD speler kunnen die lezen.
Het omzetten kan met een programma zoals Disccreator zoals ik op mijn Toshiba laptop heb, vrijwel alle computers met een CD brander en geluidskaart krijgen een dergelijk programma mee.
grtz Koos