Hoe noem je muziek dat je wil downloaden.om vervolgens op cd te zetten en daarna in je stereo te beluisteren?

hoe noem je die afkorting{en}

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag niet, he?

Het beste antwoord

de bestanden die je download zijn meestal in mp3 formaat. Om het op een stereo af te spelen die geen mp3 aankan, moet je het converteren naar .wav bestanden. Dat gaat vanzelf als je in Nero ervoor kiest om een audio cd te branden. Heb je een ander brandprogramma, dan moet je even uitzoeken hoe dat werkt maar het kan vrijwel zeker.

Zo niet, dan kun je altijd nog een (gratis) audio converter op internet zoeken die de bestanden voor je converteert.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, mijn stereo (Bose) speelt geen mp3's af! Een gewone stereo/cd speler speelt geen mp3's af. MP3 spelers wel uiteraard, maar dat verstaat gast5967 niet onder stereo denk ik.
AWM
14 jaar geleden
En er zijn bovendien gelukkig betere normen dan MP3.
Die minder kwaliteit verloren hebben bij het digitaliseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk ook dat deze gast de afkorting 'MP3' wel kent, gezien het feit dat hij de vraag stelt via mp3.nl...
Illegale muziek. Je hebt er immers geen rechten over betaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik betaal wel: 99 cent per liedje op I-tunes. Alles wat je download is niet per definitie illegaal, hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, oke, sorry... zit te vaak bij mensen die illegaal maar van alles en nog wat van het net plukken (en ben daar zelf ook niet geheel onschuldig aan).
Tja, dan zul je het wel gewoon MP3 noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klinkt net zoals je mag wel wiet gebruiken maar niet verkopen :roll: Typisch Nederland ; we hebben geen geld / zin / middelen om het aan te pakken ,du mag het. Nou okee, onder bepaalde voorwaarden dan, waar iedereen die een beetje creatief doet aan kan voldoen.
Als je gedownloade muziek (mp3 of wav) naar cd brandt, moeten ze daar in cda-formaat op komen staan wil je ze afspelen op je stereo-installatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga er vanuit dat je een legaal muziekbestand hebt gedownload. Dat zal meestal in MP3 vorm zijn.

Het muziekformaat waar een standaard CD speler mee werkt is AAC. Dit staat voor Advanced Audio Coding.

Als je muziek download kan dat ook in dit in verschillende formaten worden aangeboden. Een populairder formaat is MP3. Dat staat voor MPEG1 layer 3. MPEG staat voor Moving Pictures Experts Groep. Deze groep heeft de compressiemethode bedacht waardoor een MP3 bestand kleiner is dan het CD bestand en min of meer dezelfde kwaliteit heeft (afhankelijk van de compressie instelling).

Als je een MP3 bestand bestanden wilt branden op gewoon CD formaat kan je iTunes gratis downloaden. Die doet dit goed en simpel, zie bijgaande link.
Itunes kan CD's inlezen en omzetten naar MP3, maar ook MP3 bestanden tergzetten naar AAC formaat.

Natuurlijk zijn er meer tools. Zoek dan naar een MP3 naar AAC converter (er vanuit gaand dat je MP3 bestanden hebt gedownload).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Piraten muziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn mp3 bestanden en beslist legaal wanneer je ze voor jezelf download. Hier in Nederland mag dat!

Er staat een uitgebreid antwoord op Scholieren. com