Welk lied is dit?

Er is een lied dat begint met een mondharmonica, en dan overgaat in een relaxed gitaardeuntje met vervolgens gezang, weet iemand welk lied ik bedoel?

Toegevoegd na 11 uur:
Om het lied nog even iets duidelijker te maken, het begint dus met enkel die mondharmonica, die een beetje lijkt op dat lied uit once upon a time in the west, die stopt en dan begint weer alleen een elektrische gitaar, die hetzelfde deuntje telkens herhaalt, en dan begint de zanger die op een klein beetje klaaglijke manier zingt, en voor zover ik weet komen er geen drums en piano in voor

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan van alles zijn waar hoorde je het liedje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welke taal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het van een film of gewoon een liedje?
Want er zijn veel liedjes die beginnen met mondharmonica en gitaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het vaker gehoord het is in het engels en "gewoon" een lied de stem lijkt wel een beetje op die van led zeppelin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het begin-harmonica deuntje is trouwens een beetje in een western stijl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben erg benieuwd welk nummer dit is, dit ga ik volgen (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je geen enkel stukje tekst? Ik denk dat dat een heleboel zou helpen (al wordt het hier dan wel minder spannend, ha ha).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij niet, misschien wel in een film gebruikt maar niet speciaal voor een film gemaakt

Het beste antwoord

Misschien supertramp met school?

http://www.youtube.com/watch?v=NyqG4FTQbBQ

Toegevoegd na 3 uur:
http://www.youtube.com/watch?v=Bpxxh8b-KwA dit is de goede link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is wel het lied maar niet de goede versie, het moet wel die van roger hodgson zijn, alleen is deze veeeel anders dan hoe ik dacht dat het lied was en ik beschreven had, dus heel erg bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De studio versie klinkt idd veel beter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=Bpxxh8b-KwA dit is de goede link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig toch nog gevonden! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja die andere die ik zag zat geen mondharmonica in 0o. Vandaar dat ik naar meerdere keek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dit lied bedoelde ik.
Ik wist dat het iets met school was, maar bleef hangen bij school's out, wat het niet was. +

Andere antwoorden (4)

Het eerste dat mij te binnen schiet is: The Piano man van Billy Joel.

http://www.youtube.com/watch?v=se9rfWucgeY

Toegevoegd na 38 seconden:
Alhoewel... na de mondharmonica komt een piano

Toegevoegd na 4 minuten:
Op deze link wordt een aantal nummers genoemd met mondharmonica/gitaar, misschien dat ze je daar kunnen helpen:
http://www.ultimate-guitar.com/forum/archive/index.php?t-460791.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel mooi nummer, maar daar zit niet echt veel goedhoorbare gitaar bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry maar dit is hem niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, nadat ik het nog een keer gehoord had klopt de mondharmonica wel, maar wordt het daarna gitaar.. ik ga even verder zoeken
(maar een mooi nummer blijft het)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om je te helpen, het is al ongeveer rond de 20 of meer jaar oud
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ellende is dat ik op dit moment precies weet welk nummer je bedoeld, maar dat ik niet op de titel kan komen en helaas ook niet op de eerste regel. 't Begint met "When" en dan gaat het op zo'n klagende zeurende toon verder..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nu maar wachten tot iemand anders het misschien weet
Mij schiet wel het nummer van Donovan - Try and catch the wind, binnen, maar dat begint met gitaar, dan zang, dan mondharmonica.

http://www.youtube.com/watch?v=ihd2aKEUeac

wel erg mooi nummer

Toegevoegd na 7 minuten:
Misschien deze:
http://www.youtube.com/watch?v=YCjspyo-_aI
Black Sabbath-wizard

Toegevoegd na 7 minuten:
alhoewel dat niet echt relaxede gitaar is

Toegevoegd na 11 minuten:
The beatles - love me do

http://www.youtube.com/watch?v=_xuMwfUqJJM

Toegevoegd na 38 minuten:
ik heb nog 1 site gevonden, daar kijk ik nog even tussen.
ik zet de links van de nummers wel onder elkaar van degenen van wie ik denk dat het ze kunnen zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=ePUvdJC5xs4

http://www.youtube.com/watch?v=JWsWzs-WB94&feature=fvst

en je zou nog bij heel veel nummers van Bob Dylan kunnen kijken, een super goede mondharmonica speler.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is hem ook niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi nummer, maar weinig mondharmonica in het begin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja dat is waar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het lied dat ik bedoel begint echt duidelijk met die mondharmonica
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok ik ga nog even verder zoeken (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dit is nog iets te ruig :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ok dacht ik al
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is het misschien Take the long way home - Supertramp?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook een mooi lied, maar het is hem helaas niet, in het lied dat ik bedoel zit dacht ik sowieso in het begin ook geen piano, en misschien zelfs in het hele nummer niet, en het begint met enkel de mondharmonica
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb meerdere sites afgezocht, maar ik vrees dat ik hem niet ga vinden.
De laatste die ik zou denken is deze:
http://www.youtube.com/watch?v=gqbbqzwTpyM
maar het begin is niet alleen harmonica en daarna is niet alleen gitaar.
sorry, ik heb mijn best gedaan (:
ik hoop dat je hem alsnog vindt en ik ben nu wel heel benieuwd welke het is, haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ieder geval toch bedankt voor je kleine zoekoperatie =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
graag gedaan hoor (:
ik heb nog 1 site gevonden, daar kijk ik nog even tussen.
ik zet de links van de nummers wel onder elkaar van degenen van wie ik denk dat het ze kunnen zijn. http://www.youtube.com/watch?v=ePUvdJC5xs4 http://www.youtube.com/watch?v=JWsWzs-WB94&feature=fvst en je zou nog bij heel veel nummers van Bob Dylan kunnen kijken, een super goede mondharmonica speler.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is ook niet bob dylan, dat weet ik zeker
Dat moet "once upon a time in the west" zijn! Zie bron :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die had ik ook bij mn reacties gezet (:
maar daar dacht ik ook aan, alleen er komt weinig zang in voor.
Amadea
12 jaar geleden
N.a.v. de omschrijving had ik die ook al beluisterd, maar behalve de mondharmonica komt de rest er niet in voor...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha.. Ok. Ik vindt muziekraadsels echt geweldig. Ik zal ook nog eens zoeken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het toevallig The Rolling Stones - The Little red Rooster? (mondharmonica zit wel op het eind...?) Kijk ff! http://www.youtube.com/watch?v=JTZf48OKyso&feature=youtube_gdata_player
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Harmonica moet aan het begin zijn niet het eind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de harmonica lijkt er wel een beetje op, in zo'n soort western stijl alleen minder "klaaglijk'' (op die van once upon a time in the west)
oh ja, want er zijn gelukkig niet zoveel nummers die op die manier opgebouwd zijn :P.

Het doet mij denken aan Neil Young, maar je zult toch echt iets meer informatie moeten geven ben ik bang.. weet je misschien een deel van de tekst?