Wat was Kurt Cobain's precieze bedoeling toen hij: 'Rape Me' schreef?

Waar gaat dat liedje eigenlijk over? Waarom schreef hij het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.6K

Antwoorden (3)

Natuurlijk wilde hij niet letterlijk aangerand worden. Hij bedoelde er meer mee dat iedereen zijn rug op kon. Soort van "fuck me" in plaats van "fuck you"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij schreef het ooit als een ''anti verkrachtings lied''.
Met de bedoeling te zeggen verkrachtr me maar sla me maar ik kom je wel eens terug pakken.

Later kreeg het ook de betekenis ''anti media'' omdat hij nooit kon omgaan met beroemd zijn, hij had er een hekel aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De site van Songfacts geeft vaak antwoord op de bedoeling van songteksten, ook in dit geval.