Wanneer was de populariteit van de accordeon op zijn hoogst in Nederland?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Het beste antwoord

Ook al was de accordeon misschien erg populair voor de jaren 50. Tegenwoordig is de accordeon nog steeds populair bij een groot publiek.
Er zijn veel festivals en zgn accordeondagen door heel Nederland die erg druk bezocht worden.

Ook al hoor je de accordeon niet op Radio 3, het is nog steeds een populair instrument wat ook door jongeren bespeeld wordt.

En in tegenstelling tot wat veel mensen denken, méér dan een smartlappen/kroeg instrument, de tango, de musette zijn hier voorbeelden van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
En in de Jazz en de Moderne Muziek kom je dit instrument ook regelmatig tegen.

Andere antwoorden (2)

Zijn grootste populariteit genoot de accordeon in de jaren vijftig, voor de opkomst van de electrische gitaar.
rose