Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij welke muziekinstrumenten hoef je je handen niet te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zingen. Je stem is je meest toegankelijke en meest onderschatte muziekinstrument. Iedereen heeft het en iedereen kan het leren 'bespelen', zij het niet allemaal even verdienstelijk. Maar dat geldt uiteindelijk voor alle muziekinstrumenten.

Overigens heb ik ook armlozen fantastisch gitaar en piano zien spelen. Wel een beetje apart gezicht, maar het kán. Het gebruik van je handen hoeft dus niet. Voor de meesten van ons ligt het echter wel...voor de hand. (Zo heb ik me ook jaren afgevraagd waarom die mond- en voetschilders op de kalender van mijn oma nou per se met hun monden en voeten moesten schilderen en niet gewoon met hun handen. Tot ik er jaren later eentje zag.)

Of er ook specifiek muziekinstrumenten ontworpen zijn om zonder armen te kunnen spelen en wat daarvan van het doel is, is mij niks van bekend. Ze zullen ongetwijfeld zijn gebouwd en ontworpen, maar dan naar ik vrees niet gewoon voor de markt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Bijna allen gebruik je gewoon je voeten inplaats van je handen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tapdans-schoenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een fluitje en een ongewenste wind hhh ....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou er geen weten maar misschien bestaan ze toch wel voor mensen met een handicap die beide handen niet meer kunnen gebruiken
maar ik weet het niet zeker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vroeg naar instrumenten.
Jouw antwoord is dus geen antwoord op mijn vraag.
Jouw antwoord: misschien zijn die er maar ik weet het niet zeker. Kortom: Puntjesschraperij :)
Mondharmonica in combinatie met een (nek-)houder. Niet helemaal van zichzelf zonder handen dus, maar met houder goed te bespelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mondorgel en kazoe. Die kun je in een beugel vastklemmen en voor je mond hangen zodat je je handen vrij hebt (om gitaar te spelen b.v.).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De magische fluit werd bedacht en ontwikkeld door ademhalingstherapeut Ruud van der Wel, muzikant en patiënt David Walen (New York) en Brian Dillon, een Ierse handelaar in elektronica voor gehandicapten. Om de magische fluit te bespelen heb je niet je handen nodig en je hoeft niet hard te kunnen blazen. Toonhoogtes worden veroorzaakt door je hoofd (omhoog of omlaag) te bewegen. De magic flute kan ook elektronische geluidsbronnen in werking zetten, bijvoorbeeld een muziekcomputer of een keyboard. Op deze manier kun je kennis maken met het geluid van allerlei instrumenten, zoals gitaar, trompet, saxofoon… En nog veel meer instrumenten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je nog wel een gedeelte van je armen kunt gebruiken: (schuif)trombone, als je de schuif maar kunt bedienen en muzikaal bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding