wat is het verschil tussen hoog zingen en laag zingen?

hoe kan je zelf voelen of je hoog zingt of laag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2K

Het beste antwoord

Probeer het maar eens uit. Als ik een hoge toon zing, voel ik de trilling minder duidelijk dan wanneer ik een lage toon zing. Als je je hand op je hals legt, kun je het heel goed voelen.
De trilling is sneller als je hoog zingt, zo snel dat je het eigenlijk niet meer duidelijk voelt, De ltragere trilling van lage tonen voel je iets duidelijker. Vergelijk het maar met een heel diepe bas uit een grote luidspreker, die voel je soms in je hele lijf trillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoge tonen hebben een hogere frequentie dan lage tonen. Dat betekent dat een hoge toon meer geluidsgolven heeft per seconde.
Dat kun je voelen door terwijl je zingt, je hand tegen je keel aan te houden. Hoe meer getril je voelt, hoe hoger de toon is die je maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je niet hoe meer getril, hoe lager de toon is die je maakt?