Waarom heeft Kirk Hammett vaak van die witte tape om zijn handen? (zie foto)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
3.2K

Het beste antwoord

In een interview stond het volgende:

"[Question] There have been many theories spread on the Internet about why you tape your hands. So once and for all, why do you do it? --Jerry Glass

If you look at the side of your hand, right below your pinkie, you'll see there are some wrinkle lines. At least there are on my hand... [laughs] Because of my playing style, I'm constantly hitting the strings and palm muting and, generally, beating up my right hand. Over the course of a tour, those wrinkles start busting open and bleeding. I put tape over the wrinkles so they don't break open and bleed all over my guitar, 'cause if a string gets in there once your hand is cut --wow!--that stings! Plus, it lets me play faster since it reduces drag between my hand and the strings.

Once, when we were on tour, I looked out into the audience and saw a kid with both his hands taped up like mine. I was cracking up so much I had to give him a backstage pass. --Kirk Hammett, Guitar World, January 2006, 112."

Het is dus om tegen te gaan dat de lijnen in zijn handpalm open scheuren en gaan bloeden tijdens het spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hij heeft dat vanwege zijn manier van spelen. Hij raakt voortdurend de snaren met die hand en sloopt zo zijn hand dus. Vooral op een tour kan dit gevolgen hebben, het kan open gaan en bloeden over heel zijn gitaar. Dus hij doet die tape erom om te voorkomen dat het gaat bloeden en pijn gaat doen. En het reduceert ook de weerstand tussen je hand en de snaren, waardoor je sneller kan spelen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!