In 1999 verscheen er een mixtape en een in eigen beheer gemaakte op 'The Lyricist'.

In 2000 was Brainpower te zien en te horen in de videoclip van Doe Maar, "Als niet als". In dat jaar scoorde hij ook solo zijn eerste hitje met "Door merg en brain".

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is een beetje dubbelzinnig te interpreteren. 'The Lyricist' zou een deeltje kunnen zijn van de mixtape, en het is ook niet aangegeven dat dit écht hun allereerste nummer was.
Dit is het beste antwoord dat ik voor je kon vinden.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ahaa..
De Achtervolging (Tape, Dub-plate, 1998) is volgens hun eigen site het eerste nummer.

http://www.mcbrainpower.nl/web/discografie/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt wel een hobby van sommigen om minnetjes uit te delen. Ik zou echt niet weten waarom .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bewijst dat wiki niet altijd betrouwbaar is. beter de eerste en de beste bron raadplegen, de site van mc brainpower zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, eindelijk iemand die toelichting geeft, dankjewel Chris
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, en dan het antwoord zelf gebruiken om de punten te pakken... geen dank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wiki zegt ook dat hij al in 96/97 op vinyl verscheen: Brainpower wordt langzaam maar zeker een naam in de Nederlandse underground-hiphopscene. In 1994 treedt hij voor het eerst op in de Melkweg, Amsterdam, en in 1995 voor het eerst op in Paradiso, eveneens in Amsterdam. Brainpower schaaft zijn repertoire en liveshows bij, hij wordt steeds regelmatiger op de radio gehoord en verschijnt voor het eerst internationaal op vinyl en cd in 1996/1997.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Brainpower
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Chris: Je geeft me een minnetje en voegt daar de volgende zin aan toe: 'bewijst dat wiki niet altijd betrouwbaar is. beter de eerste en de beste bron raadplegen, de site van mc brainpower zelf.' Dit heb ik dus ook gedaan, het is maar een spel... @Mokummer ... ok, allemaal extra info, maar de vraag is
'Hoe heet t allereerste nummer van brainpower?'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja idd dus als het klopt dat het eerste nummer in 96/97 op vinyl kwam, kan het dus niet de achtervolging uit 98 zijn. En daarom zette ik het ook als reactie en niet als antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel frustraties hier, met uitroeptekens ... In schrijftaal staat dat voor roepen hé.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom de minnen?
ligt aan de definitie, zijn eerste nummer zal wellicht op een bandje zijn opgenomen en nooit uitgebracht.

zijn debuut in de top 40 maakte hij met extince met het nummer zoete inval

http://nl.wikipedia.org/wiki/Extince

http://nl.wikipedia.org/wiki/Brainpower
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoete inval was van 1999
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
binnenlandse funk kwam in 1998 uit, zoete inval kwam als laatste single uit in 99 indd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef jou een plusje voor je zoekwerk