Waar gaat dit nummer over?

Toegevoegd na 10 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=3enVT53yDLM

Hier leest Leonard Cohen het nummer voor,volgens mij is het gedicht gemaakt door hem.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Volgens mij wordt hier een verband gelegd tussen het geloof in de macht van de natuur en het geloof in god. God is magie, en dan niet magie in de betekenis van hocus pocus, maar in de betekenis van natuurkracht.

Het is een stukje uit het boek 'Beautiful Losers' van Leonard Cohen (die beroemd is om zijn songteksten). Het boek is een soort cross-over tussen poezie en literatuur. Een van de personen die er in voorkomt is een 'native' (=indiaan) en ik vermoed dat het stuk over zijn beleving van religie gaat.