Mag ik rechtenvrije muziek gewoon gebruiken?

Hallo mag ik rechtenvrije muziek gebruiken? zoja waar kan ik dat vinden op een website? Mag ik dan ook in dat liedje tekst schrijven en publiceren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Ja dat mag. Pas wel altijd op soms zitten er toch nog addertje onder het gras. Soms moet je ook een klein bedrag betalen om gebruik te maken, daarna mag je alles ermee doen. Soms zit je met een bepaalde limiet aan cd's die je met die sample uit mag brengen.

Er zijn ook vormen waar je alleen maar even de auteur voor het originele werk moet bedanken bij het uitbrengen van je muziek. Creative Common License is daar een bekend voorbeeld van. Chocolate Rain is zo uitgebracht.

Toegevoegd na 1 minuut:
Chocolate Rain gelinkt (staat in het tweede stukje tekst in de video)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Rechten vrij, naam zegt het al. In nederland kennen we zgn scheidbaarheid van tekst en muziek. Dus je tekst kan beschermd en je muziek kan vrij van rechten zijn.

Maar waarom zoek je niet een componist voor bij je teksten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou ik tekst en muziek schrijven. Inzingen, of laten Ingen en opsturen naar muziekuitgeverij. Kan als mp3 naar site van Universal Music Publ of Emi Music publ. Of naar Talpa Music.