Hoe berekend Itunes hoeveel muziek je hebt beluisterd?

Op mijn Itunes kan je zien hoevaak een nummer is afgespeeld op mijn IPod Touch, ik vroeg me af waarop ze baseren dat er een nummer is gespeeld.

Ik vraag het omdat mijn Itunes zegt dat ik voor meer dan 4 jaar non stop naar muziek heb geluisterd... Terwijl een IPod touch nog niet eens zo lang bestaat. Laat staan dat ik er nonstop muziek naar heb geluisterd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Antwoorden (2)

Ze tellen gewoon de duur van elk beluisterd lied bij mekaar op. Zelf al heb je dus maar 30 seconden geluisterd, heb je dus het volledige liedje beluisterd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij is het zo dat hij het liedje pas als beluisterd ziet als het helemaal afgespeeld is. dus ook al stop je hem 1 seconde voor het einde dan telt hij hem niet mee.

Je kan dit ergens instellen, waar precies in Itunes weet ik niet, het kan ook zijn dat je dat op je Ipod zelf moet doen. (dan kan je bijvoorbeeld het liedje als 'beluisterd' als deze voor 50% is afgespeeld)